پادشاهی متحده پخش کانال چینی CGTN را از پخش در خاک انگلیس – تلام ممنوع می کند


سیگنال CGTN دیگر در انگلیس در دسترس نخواهد بود.

سیگنال CGTN دیگر در انگلیس در دسترس نخواهد بود.

تنظیم کننده ارتباطات از راه دور انگلیس Ofcom مجوز را لغو کرد شبکه تلویزیونی جهانی چین (CGTN) برای پخش در انگلستان ، پس از تحقیقات به این نتیجه رسید که دارنده پروانه برنامه را کنترل نمی کند ، اما حزب کمونیست چین.

ناظر Ofcom توضیح داد که این مجوز به Star China Media Limited اعطا شده است که در واقع این مجوز است “هیچ مسئولیتی در قبال ویرایش مطالب منتشر شده توسط CGTN ندارد”و اینکه امکان انتقال آن به سوژه ای که واقعاً مسئولیت پذیر است وجود ندارد.

سخنگوی دولت گفت: “تحقیقات ما نشان داده است كه مجوز CGTN در اختیار نهادی است كه هیچ كنترل تحریریه بر برنامه های خود ندارد.”

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، این سازمان گفت: “ما نمی توانیم درخواست انتقال مجوز CGTN را تأیید كنیم ، زیرا در نهایت توسط حزب كمونیست چین كنترل می شود ، این قانون تحت قانون پخش در انگلیس مجاز نیست.”

راه حل در برابر ولتاژ دو طرفه

این تصمیم در شرایطی است که تنش های دیپلماتیک فزاینده ای بین لندن و پکن در مورد محدودیت های آزادی های دموکراتیک در مستعمره سابق انگلیس در هنگ کنگ تضمین شده است – که توسط انگلیس محافظت می شود – با شرایط بازگشت آن به حاکمیت چین در سال 1997 ، تضمین شده است.

به همین ترتیب ، دولت بوریس جانسون در سال 2020 استفاده از تجهیزات مخابراتی غول چینی هواوی در توسعه شبکه تلفن همراه 5G خود را بین اتهامات کنترل توسط رژیم در پکن ممنوع کرد.

“ما به CGTN زمان زیادی داده ایم تا بتواند آن را رعایت کند. این تلاش ها قبلاً تمام شده است.”Ofcom گفت بنابراین “لغو مجوز CGTN برای پخش در انگلستان” مناسب دانست “.

این تصمیم خطر بدتر شدن روابط بین انگلیس و چین را به همراه دارد ، این کشور همچنین از محکومیت لندن در مورد رفتار پکن با اقلیت مسلمان اویغور رنج برده است.

مقامات چینی ، به نوبه خود ، او را محکوم کردند “حمله کاملا سیاسی” و از مدیرعامل جانسون خواست “دست از مداخله در امور داخلی چین بردارد”.

آنها همچنین شبکه بی بی سی را متهم کردند که آنچه را “اخبار جعلی” در مورد بیماری همه گیر Covid-19 توصیف می کنند ، منتشر می کند.

اندکی قبل از اعلامیه Ofcom ، صدراعظم غول آسیایی بیانیه مشترکی را ادعا کرد که بی بی سی در اواخر ژانویه در گزارشی درباره بیماری همه گیر در چین طرف ایدئولوژیکی را گرفته است ، در حالی که از رادیو و تلویزیون انگلیس خواستار عذرخواهی علنی شد و هشدار داد که “ذخیره” حق اقدام بیشتر “

اما بی بی سی که در انگلیس مستندی را به اتهام پنهان کردن منشا شیوع بیماری در ووهان در اواخر سال 2019 در انگلیس پخش کرد ، این ادعا را رد کرد.

وی در بیانیه ای گفت: “ما از اطلاعات دقیق و منصفانه خود درباره وقایع چین دفاع می كنیم و این اتهامات بی اساس اخبار دروغ یا سوگیری ایدئولوژیك را كاملاً رد می كنیم.”

آفکام همچنین اعلام کرد که “به زودی” در مورد پرونده جنایی علیه کانال پخش چین که جزئی و غیرمنصفانه ارزیابی شد ، حکم خواهد داد.

در ماه ژوئیه ، تنظیم کننده CGTN را برای درمان اختصاص داده شده برای روزنامه انگلیسی ، روزنامه نگار پیتر همفری ، هنگام پوشش دستگیری در چین ارائه داد.

در ماه مه ، وی قبلاً CGTN را به جبهه گیری در پوشش تظاهرات طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ در سال 2019 متهم کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *